Carrefour stworzył pierwszą w Polsce dedykowaną butelkę do systemu kaucyjnego

Carrefour stworzył pierwszą w Polsce dedykowaną butelkę do systemu kaucyjnego

Podczas Kongresu Miast i Biznesu w Łodzi dedykowanego w całości nadchodzącemu systemowi kaucyjnemu, Carrefour Polska podsumował wyniki największego w Polsce testu takiego systemu. Firma zaprezentowała również wzór nowej butelki wody produkowanej pod marką własną, która w 100% spełnia wymogi nowej ustawy oraz wyznacza trendy w zakresie oznakowania i śledzenia obiegu opakowań w ramach całego łańcucha logistycznego.

W trakcie wydarzenia, które odbywa się 8 marca w Łodzi, sieć podsumowała wyniki największego w Polsce testu systemu kaucyjnego dedykowanego opakowaniom plastikowym i aluminiowym oraz szklanym butelkom zwrotnym, które prowadzi od ponad 3 lat, a także zaprezentowała pierwszą w Polsce butelkę spełniającą wymogi i wyznaczają trendy rynkowe w nadchodzącym systemie kaucyjnym.

Butelka kaucyjna od Carrefour

Firma stworzyła i zaprezentowała pierwszy w Polsce produkt - wodę mineralną produkowaną pod marką własną i oferowaną w plastikowym opakowaniu 0,5 litra, które spełnia wszystkie wymogi nowej ustawy, a także wyznacza trendy w zakresie oznakowania pomagającego śledzić obieg danego opakowań w całym łańcuchu logistycznym. Dodatkowo, edukuje klientów na temat konieczności nie zgniatania opakowań przed ich zwrotem do sklepów.

Etykieta butelki wyposażona została w specjalny kod dwuwymiarowy (2D) zgodny ze standardem GS1, dostarczający więcej informacji o produkcie oraz danych istotnych w łańcuchu dostaw i obiegu zwrotnym. Kod ten zapewnia zupełnie nową jakość doświadczenia klienta, a producentom i detalistom pozwalają zoptymalizować kluczowe procesy biznesowe, a także znacznie zwiększa bezpieczeństwo obiegu opakowań zwrotnych chroniąc system kaucyjny przed ewentualnymi nadużyciami ze strony jego uczestników.

Carrefour wyznacza kierunek zmian

Ponadto, na etykiecie butelki wody Carrefour, klienci znajdą informacje dotyczące wysokości kaucji, wybranego operatora systemu kaucyjnego, informacje zalecające nie zgniatanie i nie wyrzucanie opakowania, a także zachętę do jego zwracania - aby w ten sposób odzyskiwać zapłaconą za butelkę kaucję.

Carrefour Polska nie ogranicza się jedynie do przygotowań technicznych i operacyjnych w ramach nowego systemu kaucyjnego. Dzięki zdobytym w ramach obu testów doświadczeniom, chcemy prowadzić świadome działania, a także dzielić się dobrymi praktykami na rynku. Taką właśnie inicjatywą jest zaprezentowana nowa butelka wody mineralnej marki własnej Carrefour, która nie tylko spełnia wymogi nowego systemu, ale także pokazuje, w którym kierunku powinien iść rynek, aby system ten przynosił jeszcze więcej korzyści jego użytkownikom. To krok do bardziej świadomego podejścia do zagadnień gospodarki cyrkularnej oraz zrównoważonego rozwoju na polskim rynku.

Sylwester Mroczek, Menedżer ds Rozwoju Formatów i Konceptów w Carrefour Polska i ekspert sieci ds. wdrożenia systemu kaucyjnego

System kaucyjny w Polsce zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku i obejmie wszystkich uczestników rynku, zarówno producentów napojów, jak również sklepy handlu nowoczesnego i tradycyjnego, placówki franczyzowe, hurtownie, bary i restauracje, a także wiele innych punktów oferujących w swojej sprzedaży napoje w opakowaniach plastikowych oraz aluminiowych.


foto: mat. prasowe

Reklama