Makarony Polskie konkurują z Lubellą. Producent ma konkretny plan na rozwój

Makarony Polskie konkurują z Lubellą. Producent ma konkretny plan na rozwój

Rosnąca konkurencja na rynku makaronów i dań gotowych, którą dodatkowo napędzają największe sieci handlowe oraz wzrost kosztów pracy, surowców, materiałów i usług – to główne wyzwania, na które w trakcie konferencji prasowej wskazał dyrektor sprzedaży w firmie Makarony Polskie. Producent, mimo tych przeciwności, nie odpuszcza. Strategia na najbliższy okres zakłada mocny rozwój organiczny i nie tylko.

Na rynku makaronów działa dwóch kluczowych graczy

Makarony Polskie zajmują obecnie nieco mniej niż połowę krajowego rynku. Jak informował podczas konferencji prasowej prezes Zenon Daniłowski, szacunkowo wartość rynku makaronów w Polsce opiewa na 800 mln zł.

Makarony Polskie zajmują udziały o wartości 300 mln zł. Zbliżone udziały posiada jeszcze tylko jeden producent w Polsce – należąca do Grupy Maspex Lubella. "Pozostała część rynku jest rozproszona pomiędzy wielu graczy" – dodał prezes.

Makarony Polskie poważnie myślą o akwizycji

Mimo świadomości znaczących udziałów w rynku, Makarony Polskie stawiają na dalszy rozwój. Ten ma odbywać się zarówno organicznie, jak i poprzez akwizycje. Jak dodał podczas konferencji prezes, firma zarówno gromadzi własne środki na wkład do projektów rozwojowych, jak również czeka na potencjalne dotacje. 

Zenon Daniłowski zaznaczył, że firma "poważnie" myśli o akwizycji. "Rozpoznajemy rynek, a nie jest prosto na rynku znaleźć podmiot, który odpowiadałby nam na poziomie profilu produkcyjnego, wielkości i ceny, dlatego, że wiele ofert na rynku jest bardzo wysoko wycenionych. Nie szukamy za wszelką cenę, ale widzimy potencjał akwizycji, czujemy się na siłach, aby taką akwizycję podjąć" – powiedział.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Zgodnie z szacunkami, 2023 rok Makarony Polskie zakończyły z przychodami ze sprzedaży na poziomie 354,8 mln zł (po 7,9% wzroście rok do roku) i zyskiem netto na poziomie 32,9 mln zł (po 34,3% wzroście rok do roku). 


foto: mat. redakcji